2014. augusztus 20., szerda

Tavaszi hagymás virágok

Ha tavasszal virágzó kertet szeretnénk, akkor ideje beszerezni a hagymás virágokat, mert az ültetés ideje szeptember, október.
Nézzük milyen virágok is a tavaszi hagymások. A legelterjedtebbek a tulipán, nárcisz, jácint, krókusz, egyes liliomok, császárkorona, hóvirág, díszhagyma stb. Az őszi hagymásokat tavasszal kell elültetni. Manapság már nem csak a hagyományos változatokat, hanem különleges színű és formájú virágokat is megtalálunk a piacon.
Sokan azért nem ültetnek tulipánt, mert évente ki kell szedni a földből, ha azt akarjuk, hogy szép virágokat hozzon. Bár olyat is hallottam, hogy valaki nem tudta eme régi trükköt. Bent hagyják a földben évekig és meglepődnek, hogy idővel kisebb virágok nyílnak vagy egyáltalán nem is nőtt virág. Erre találták ki az ültetőkosarat, amely megkönnyíti a hagymák kiszedését a földből. Száraz, hűvös helyen kell a hagymákat tárolni a pihentetés időszakában, amelyre alkalmas az ültetőkosár maga, de harisnyában felakasztást is hallottam már.
Arra, hogy ne felejtsük el a hagymák elültetését és kiszedését van egy mondás. A hagymák bemennek a földbe, amikor a gyerekek iskolába mennek, és akkor kell kiszedni a földből, ha a gyerekek nyári szünetre mennek. Bővebben a virágokról és gondozásukról a virágok nevére kattintva olvashattok.
Én is megrendeltem már a hagymákat és várom, hogy megérkezzenek. Nekem a kedvencem a tulipánok között a papagáj tulipánok és a teltvirágúak, de fekete tulipánt (Black Parrot) is beszereztem.
Az ültetésről az alábbi videó megtekintésével tudhattok meg többet. Mielőtt elfelejteném, a virágok elvirágzása után nem szabad levágni az elnyílt virágot és a leveleket. Minden hagymás növénynél meg kell várni, hogy az összes tápanyag visszamenjen a hagymába. Miután a szárak és levelek teljesen elszáradtak (barnák), csak akkor szabad eltávolítani. Nem szép látvány, de meg kell tenni, hogy a hagymák egészségesek maradjanak.
Az internetet átböngészve három webáruházon akadt meg a szemem. Én is az egyikből rendeltem. Akit érdekel az alábbi áruházakra gondoltam:
 photo Viraacutegosalaacuteiacuteraacutes_zpsc1dc7edf.png

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése