2012. december 14., péntek

Saját készítésű karácsonyfadíszek 1.

Idén saját karácsonyfadíszeket készítek. A célom az, hogy egy klasszikus, vintage karácsonyfát hozzak létre. Megosztom veletek, hogy hogyan készülnek a különböző díszek. A kellékeket hobbiboltban vagy webáruházban lehet beszerezni. Én az utóbbi helyen rendeltem meg és 2 nap múlva már itt is volt. Lehet kapni hungarocellből készült különböző formákat, amelyek jó alapként szolgálnak a dekorációk készítéséhez. Akkor nézzük, hogy mire lesz szükség:


Hungarocell gömbök (12 cm átmérőjű)
Akril festék
Ecset (8-as)
Szatén szalagok (38 mm-es és 0,6 mm-es) 
Gombostűk
Olló

A karácsonyfát bordó és krémszínűre terveztem, így elefántcsont és vörösbor akril festékekkel 3-4 rétegben lefestettem a gömböket. Az akril festék nagyon praktikus, mert nem büdös, vízzel hígítható és viszonylag gyorsan szárad. Miután megszáradt az utolsó réteg is, szalagokkal díszítettem. Háromféleképpen dekoráltam őket. Az elsőnél rátekertem a szalagot, ahol körbeérte levágtam és gombostűkkel rögzítettem. Ezt megcsináltam merőlegesen is a gömbön, majd a vékonyabb szalagból akasztót készítettem, amint a képen látható.


A második díszítésnél először az akasztót készítettem el, majd egy masnit kötöttem szalagból. A masnit gombostűkkel rögzítettem a gömbhöz.


A harmadik dekoráció a legbonyolultabb. (Az utolsó képen látható). Megcsináltam az akasztóját, majd körbetekertem a szalaggal. Ott ahol rögzítésre került, szalagból hullámokat csináltam és folyamatosan rögzítettem őket. Mindkettő színből elkészítettem őket. Remélem tetszenek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése