2012. november 21., szerda

Házi élőflórás joghurt

Először is be kell vallanom, hogy tejtermék függő vagyok. Nincs olyan nap, hogy valamilyen formában ne kerülne az asztalomra. A gyümölcsös joghurt az egyik kedvencem már gyermekkorom óta. Egy ideig foglalkoztatott a gondolat, hogy hogyan lehetne itthon is készíteni nagyobb mennyiségben és olcsón, de elhessegettem a gondolatot, mivel a joghurtgyártó cégek érdeke az, hogy elhitetik velünk milyen egyedi és különleges eljárással készül a joghurt. Pár hónapja elkezdtem keresgetni az interneten és láss csodát pár receptre rátaláltam. Elkezdtem kísérletezni velük, sőt különböző joghurtokat is kipróbáltam. Az első receptek kicsit bonyolultak voltak, mivel meleg dunsztba kellett tenni a tejet, először felforralni, akkor megvárni még megfelelő hőmérsékletre hűl, egyszóval macerás én pedig lusta vagyok. :) Leegyszerűsítettem ahogy csak lehet az egész folyamatot. Veletek is megosztom a receptjét, ami pofonegyszerű.

Hozzávalók:
1 liter ZACSKÓS tej
1 doboz natúr élőflórás joghurt (például Danon Activia)

Elkészítés:
A tejet lábosba vagy fazékba öntöm. A tűzhelyen pár percig langyosra melegítem. Fontos, hogy ne legyen forró mivel a hő megöli a joghurtban található baktériumokat. Hozzá adom a joghurtot és jól elkeverem. Ráteszek egy fedőt, hogy ne menjen semmi por bele és kész. A legjobb este megcsinálni és reggelire már ehető a friss és házi joghurt. Több napig eláll, de nem tudom meddig mert maximum 3-4 nap alatt elfogy az egész. Rájár az egész család.

Fokozni lehet az élvezetet mézzel, gyümölcsökkel  müzlivel vagy lekvárral.



Ha a gyors elkészítés még nem győzött volna meg titeket, akkor van még két érvem a házi gyártás beindításához. Az első az élettani hatása. Ilyen őszi-téli időszakban sokan betegeskednek és antibiotikum szedésére kényszerülnek. Az antibiotikum sajnos a jó baktériumokat is elpusztítja a szervezetben és az emésztőrendszerben. Érdemes a problémák megelőzése érdekében a kúra után sok joghurtot fogyasztani probiotikumként. Immunerősítő hatása miatt a prevenció célját is ellátja. Több kutatás bizonyította, hogy egyes rák fajták megelőzésében is fontos szerepe van, mint az emésztőszervrendszeri rákok és meglepő módon mellrák esetében is.



A másik érvem a megtakarítás. Ezt egy példán keresztül személéltetem. Ha egy joghurtot vásárolsz, az jobb esetben is 120 forint. Ez naponta egy alkalommal már évi 43.800 forint. Ha te készíted a joghurtot, akkor 1 liter tejből kb. 8 doboznyi joghurt készül. Egy liter tej ára kb. 180 forint. Így napi egy adag 37,5 forintra jön ki. Tehát, megspóroltál egy évben picit több, mint 30.000 forintot. Gondolom mindenki megtalálja a helyét ennek az összegnek. Megjegyzem, ha nem vagy túl mohó és meghagyod az utolsó adagot, akkor a következő tejhez már nem kell venned joghurtot sem. :) Így a megtakarítás elérheti a 35.000 forintot.

Azok akik nem szeretik a matekot elnézést, de nálam már szakmai ártalom. :) Remélem kipróbáljátok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése